Nazar İle İlgili Mesajlar, Nazar İle İlgili Sözler | KapmuSSohbet Blog

Nazar İle İlgili Mesajlar, Nazar İle İlgili Sözler

Nazar İle İlgili Mesajlar, Nazar İle İlgili Sözler

Nazar İle İlgili Mesajlar, Nazar İle İlgili Sözler, En iyi Nazar İle İlgili Mesajlar, Anlamlı Nazar İle İlgili Mesajlar, Sevilen Nazar İle İlgili Mesajlar, Etkileyici Nazar İle İlgili Mesajlar

 

 

Nazar İle İlgili Mesajlar, Nazar İle İlgili Sözler

Nazar İle İlgili Mesajlar, Nazar İle İlgili Sözler

Nazar nedir ?

Kelime manası bakmak demektir. Halk arasında kullanıldığında bakış yoluyla verilen zarar anlamı taşır. Nazar bir bedendeki biyoenerjinin bir başkasına bakış yoluyla aktarılmasıdır. Sadece insanlara değil bazen de hayvanlara nazar değer.Duygu yoğunluğu ile bir vücuttan diğerine aktarılan enerji (sarsıcı bakışın ihtiva ettiği enerji) bakışa maruz kalanın biyoenerji dengesini bozarak çeşitli rahatsızlıklara sebep olur. Fazla uzatmadan sözlerimize gecelim arkadaşlar.

 

 

Nazar etme ne olur, kredi çek senin de olur.

Malı, mülkü Allah verir, israf yapma varlık verir. Nazar etme gözün gelir.

Nazar (göz değmesi), toplumda vâki olan bir hususdur.

Onun bakışlarının değdiği yere nazar değmez, o yüzdendir gönlüme mavi boncuk takmayışım.

Seni arabamın arkasına nazar boncuğu yaparım görenlere ibret olursun adam ol.

Uğrun uğrun bakma öyle, gözlerine nazar değer. Sırlarını açma ele, sözlerine nazar değer.

Allah’ım bana bir veriyorsan millete üç ver. Yeter ki benim olan da gözleri olmasın!

Bazı kimselerin gözlerinde bir hâl vardır ki, konsantre olarak baktığı kişiye çeşitli zararlar verir.

Bir tek akla nazar değmezmiş. Neden mi? Çünkü kimse kimsenin aklını beğenmezmiş.

Mevlana Hüdavendigar bize nazar kılalı onun görklü nazarı, gönlümüzün aynasıdır. Yunus Emre

İşimiz nazardan, yolumuz düşmandan, hayatımız nankörlerden uzak olsun inşallah.

Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm’ın: “Göz değmesi haktır” dediği rivayet edilmiştir. Ebu Hürreye

Nazlı yârim hele gel geç karşıma, kaşına, gözüne, sırma saçına şöyle doya doya nazar edeyim.

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

Gözü değene (ain) abdest alması emredilir, onun abdest suyu alınır, bununla göz değmesine uğrayan (main) yıkanırdı. Hz. Aişe

Nasıl ki; mıknatıs, demiri kendine çeker. Fakat asıl çekme sebebini, onu yaratan Rabbimiz bilir. Nazar da öyledir.

Senin için her zaman dua ediyorum nazar değmesin kalbine senin için şarkılar yazıyorum belki duyarsın gelirsin çaldığın kalbimle.

Hafız İbn-i Hacer diyor ki: “Yani, kem göz ile nazar edip göz değdirmek, toplumda var ve sabit olan bir şeydir.”

İlk değilsen bile son aşkım olup kal, senden öncesini yaşamadım sayarım, böyle bir aşka ömür vermeye değer, dillenir de nazara gelir diye korkarım.

Sarı saçlarınla, yeşil gözlerin, saf tutmuşta, nazar eder sevgili. Kırmızı dudağın, tatlı sözlerin, aşk dolmuşta, nazar eder sevgili

Erkek dişi sorulmaz, muhabbetin dilinde. Hakk’ın yarattığı her şey, yerli yerinde. Bizim nazarımızda, kadın erkek farkı yok. Noksanlık da, eksiklik de; senin görüşlerinde. Hacı Bektaşi Veli

Elimiz birbirinden ayrılmayan, gözümüz neşesiz de sayılmayan, bedenimiz hasrete darılmayan, günümüze nazar değmesin yarim.

Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: “Göz değmesi haktır. Eğer kaderi (delip) geçecek bir şey olsaydı, bu, göz değmesi olurdu. Yıkanmanız taleb edilirse yıkanıverin. İbni Abbas

Beni gören bir pula saymaz idi, şimdi gören gösterir parmak ile. Bir göl idim, kıldı erenler nazar, deniz oldum dört yana ırmak ile. Yunus Emre

Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz nazar olayının, yaşanan bir gerçek olduğunu dile getirmiş ve şöyle buyurmuştur: “Göz değmesi hak ve gerçektir.” (Müslim. Abdullah b. Abbas (r.a.)’dan rivayet etmiştir.)

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.